Zmiany w rozporządzeniu ws. właściwości US

28 lutego bieżącego roku w życie weszły nowe przepisy – mianowicie w Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie, które ma za zadanie zmianę przepisów w sprawie obowiązków pozostających we właściwości naczelnika urzędu skarbowego uprawnionego do żądania ich wykonania w drodze egzekucji administracyjnej i właściwości miejscowej tego naczelnika urzędu skarbowego. Rozporządzenie dostosowano do zmian na poziomie ustawowym.

Owo rozporządzenie dostosowało przepisy do nowych regulacji wprowadzonych poprzez ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw.

Resort finansów przewidział ustalenie właściwości miejscowej urzędu skarbowego uprawnionego do żądania wykonania (w drodze egzekucji administracyjnej) obowiązku wynikającego z decyzji lub postanowienia wydanego przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Zgodnie z nowymi regulacjami, właściwość miejscowa urzędu skarbowego uprawionego do żądania wykonania obowiązku, który wynika z decyzji albo postanowienia szefa KAS będzie określana w oparciu o miejsce zamieszkania albo adres siedziby zobowiązanego w dniu wydania decyzji/postanowienia.

Zmiany obejmują również regulację właściwości wierzyciela takich obowiązków w sytuacji, gdy miejsce zamieszkania lub siedziby zobowiązanego w dniu wydania decyzji/postanowienia znajduje się poza granicami Polski.